mindfulgroesbeek.nl
home
Hoe ziet de training er uit?

 

 

 

 

De training bestaat uit acht bijeenkomsten met ieder een eigen thema. Begeleide aandachtsoefeningen waaronder bewegingsoefeningen en zit- en loopmeditatie zijn onderdelen van iedere bijeenkomst. Ook wordt er een stiltedag aangeboden waarop alle oefeningen die je in de loop van de tijd geleerd hebt achter elkaar beoefend worden (zie ook hieronder bij de stiltedag na de training). Mindfulnesstraining is geen theoretische, maar een praktische training. Je leert door te ervaren en te doen. Wel krijg je aan de hand van uitleg theorie aangeboden. 

Samen met het werkboek en het dagelijks oefenen krijg je meer inzicht in je eigen functioneren. Wat haalt jou weg uit het hier en nu? Hoe kun je beter voor jezelf gaan zorgen door aandacht te hebben voor het moment en voor jezelf?

 

Na de training sta je weer op jezelf en zo hoort het ook. Maar dagelijks met aandacht leven, in je eentje de oefeningen bijhouden, is niet altijd gemakkelijk. Daarom kun je deel nemen aan terugkomavonden en stiltedagen.

  • De terugkomavonden zijn er om met regelmaat in een groep te kunnen blijven oefenen. Er is altijd tijd om – naar behoefte – ervaringen met mindfulness in je dagelijks leven uit te wisselen. En natuurlijk is er volop ruimte voor rust, stilte en meditatie. Het vertrouwde concept van de training dus en zodoende onderhoudend en verdiepend.
  • De stiltedag is er om langere tijd samen te oefenen en samen de stilte te ervaren. Lopen, zitten, stretchen, eten: alles doe je met onverdeelde aandacht. De ruis van alledag zet je even uit om je onder te dompelen in de stilte, de rust, het dicht bij jezelf zijn, de zijnstand. Je hoeft even niets, je kunt je overgeven aan het programma. Je sluit aan bij een open groep.

 Wanneer? staat vermeld bij het kopje informatie